Over Bio-Connect

Bio-Connect uit Huissen (Gld.) is al meer dan 15 jaar een succesvolle en dynamische distribiteur van laboratoriumreagentia. Wij leggen de connectie tussen wereldwijde life science en diagnostics fabrikanten en onderzoekers in de BeNeLux.

Om ons team te versterken zijn wij per direct op zoek naar een nieuwe:

Besteller

Taken

  • Het bestellen van artikelen binnen de gemaakte afspraken met de leverancier;
  • Tijdig verwerken van de orderbevestigingen van de leveranciers;
  • Actief bewaken van de overeengekomen leverdata;
  • Zorgen voor een accurate en tijdige levering;
  • Opvragen van prijzen en levertijden bij de leveranciers;
  • Ondersteunen van logistiek en customer service;
  • Controleren van de PO's op volledigheid en correctheid gegevens;
  • Controleren van de orderbevestigingen van de leverancier met de PO uit het ERP systeem;
  • Beantwoorden van interne en externe vragen rondom levertijden en bestellingen;
  • Opvolgen van backorders bij de leveranciers;
  • Uitsturen van backorder reports naar klanten;
  • Monitoren van uitgezette taken bij collega's en dit opvolgen.

Verantwoordelijk voor

  • het operationele inkoopproces van de aan jouw gekoppelde leveranciers;
  • de juiste bevestigde productinformatie op de PO;
  • interne en externe communicatie bij afwijkingen in de levertijden;
  • inbrengen van eigen initiatief en verbetervoorstellen;
  • proactief oppakken en opvolgen van procesmatige stappen bij afwijkingen van levertijden, kwaliteit en kosten;
  • juiste data in de ERP systemen betreffende inkoopparameters;
  • up to date blijven betreffende vakkennis;
  • goede samenwerking met collega's.

Profiel

  • Je hebt een MBO+/HBO werk- en denkniveau; NEVI MIL/ NEVI 1 is een pré;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring opgedaan in een inkoop functie in een handelsbedrijf;
  • Je bent je bewust van de gevolgen van verstoringen in het operationele proces op de leveringen aan klanten;
  • Je bent een volwaardig gesprekspartner voor je counterpart aan leverancierszijde en voor de (interne) klant;
  • Je kunt schakelen met verschillende niveaus en specialismen in organisaties en weet tijdig te escaleren;
  • Je hebt een sterk probleemoplossend vermogen, je ziet problemen als een uitdaging en laat activiteiten niet op zijn beloop;
  • Je bent assertief, accuraat, communicatief en organisatorisch sterk waarbij je graag de touwtjes in handen hebt;
  • Je hebt ervaring met planningsprocessen en als professional ben je in staat om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de inkoopafdeling als geheel;
  • Je hebt kennis van ERP-systemen en procesflows;
  • Je hebt uitstekende beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je bent stressbestendig en weet hoofd- en bijzaken goed van elkaar te scheiden;
  • Je bent commercieel ingesteld en een uitstekende onderhandelaar.
Bio-Connect is jouw keuze wanneer je deel wilt uitmaken van een professionele én informele organisatie. Spreekt deze functie jou aan? Stuur dan een sollicitatiebrief met CV naar onze Customer Service Manager Merel Manie via manie(at)bio-connect.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen via 026 - 326 4450.

Een assessment en social media screening kunnen deel uitmaken van de selectieprocedure.